+40 728 300 961
contact@thecsragency.ro
Dragoş Tuţă Dragoş Tuţă
  • Home
  • Despre mine
    • Despre mine
    • Testimoniale
    • Clienti
  • Evenimente
  • Blog
  • Contact
  • Home
  • Despre mine
    • Despre mine
    • Testimoniale
    • Clienti
  • Evenimente
  • Blog
  • Contact
  • Home
  • Studiu de caz: Email marketing-ul poate scadea valoarea brand-ului

Page title

14 Apr

Studiu de caz: Email marketing-ul poate scadea valoarea brand-ului

  • By Dragos Tuta
  • 6 comments

Bill Nussey - programe de comunicare prin emailBill Nussey prezinta in cartea “The Quiet Revolution in Email Marketing” o formula, nu stiintifica, dar care va poate ajuta sa intelegeti mai usor care sunt situatiile in care email marketing-ul poate dauna brand-ului pe care il pastoriti:

EMAIL BRAND VALUE = existing brand (+ / -) relevancy + content value – frequency

Am subliniat variabilele care pot dauna brand-ului. Iata de ce:

Frequency: obiectivul este sa obtinem beneficiul maxim dintr-un numar minim de mesaje trimise facand fiecare mesaj relevant. In general utilizatorii prefera sa primeasca mai putine mesaje.

Relevancy: atunci cand o persoana primeste mesaje irelevante fata de nevoile lui, nu poate decat sa se simta deranjata. Mai ales mesaje comerciale. Faceti o paralela cu telemarketing-ul realizat de “vanzatorii” de asigurarilor de viata.

In acelasi timp mesajele relevante sunt cele care pot contribui cel mai mult la cresterea valorii brand-ului alaturi de valoarea continutului.

STUDIUL DE CAZ: SPAM-ul dauneaza brand-ului SONY

ATENTIE: a nu se intelege ca SONY face spam! Nu este o situatie identica cu cea de mai sus deoarece email-ul primit nu este generat chiar de pastorul brand-ului SONY. Nici nu cred ca cei de la SONY au cunostinta de acest mesaj.

Am primit acum o luna un email de la Cubed Games de 4 ori intr-un interval de 5 minute:

[Click pe imagine pentru a vedea tot mesajul]

Mesaj SPAM - dauneaza brand-ului SONY
Este vorba de un concurs al carui premiu este un produs SONY.

Problemele:

1. Chiar daca nu este trimis de SONY eu nu am retinut altceva din mesaj decat acest BRAND.

2. Mesajul a ajuns la mine fara a-mi da acceptul sau a-mi manifesta interesul de a-l primi.

3. Mesajul nu este relevant pentru mine. Mai mult, ma jigneste / desconsidera intr-o oarecare masura. Nu ma aflu in ipostaza in care sa ma joc cat mai mult – pentru a castiga un gadget de cativa lei.

4. Mesajul a ajuns la mine de 4 ori in 5 minute.

Am scris aceste mesaj nu pentru ca vreau sa contibui la raul facut de spamerii de la Cubed Games brand-ului Sony, ci dimpotriva pentru ca eu cred ca este de datoria mea sa semnalizez problemele la care sunt expusi. Atat ei, cat si alte brand-uri.

Tags:Online
  • Share:
Dragos Tuta

    Comments

  1. gigi
    April 17, 2006

    “sa semnalizez” = sa semnalez…brrrrrrrrrr si mai emitem si judecati de valoare

  2. Dragos Tuta
    April 29, 2006

    Promit sa fie ultima emisie gigi. 🙂

    M-ai inchis cu aces comentariu. Nu o sa mai ies din casa!

  3. Cristina
    June 7, 2006

    De 3 zile tot citesc despre e-mail marketing, viral marketing, online marketing, SEO marketing… si sunt putin in ceata. Pentru moment.
    Spam-ul este atat de deranjant, pentru ca iti ia minute bune de selectare si stergere a mesajelor? Pentru ca iti poate face harcea-parcea calculatorul? Pentru ca nu este personalizat?
    Sunt singura in departamentul de online marketing. Ce sansa am eu sa ridic un site cu buget fix de 0 lei? Sau mai bine zis: nu spam-ul ar fi cea mai eficienta metoda sa cresc numarul de vizitatori intr-un timp scurt.
    Toate strategiile de markenting online au pe lista “e-mail marketing-ul”. Cum se mai poate face (gratis)… fara a fi considerat spam?
    A nu se intelege ca intentionez sa fac spam. Departe de mine aceasta activitate.

  4. ADriana PRicope
    July 29, 2006

    Ma ocup de marketingul intr-o companie romaneasca 100% si de 1 an cercetez si acesta varianta de promovare prin mail. Reprezentam branduri cu renume international si nu as putea sa fac greseala celor de la Cubed Games pentru ca :
    -ma intereseaza ca mesajul meu, sa ajunga la segmentul tinta (nu la toata lumea…deoarece se pot crea frustari in subconstient daca produsul/ solutia tehnologica este peste/sub bugetul, cunostiintele sau nevoile)
    -ar fi o mare risipa sa se trimita 50000 de mail-uri – mai ales daca serviciul este contra cost
    -.se poate crea o baza de date ( in timp ce e drept) cu potentialii clienti, trebuie sa existe o buna comunicare intre departamentul de marketing si vanzari – astfel potentialii clienti pot deveni membri acestei baze de date.

    Cristina, poti sa faci cu costuri 0 o campanie de e-mail marketing, dar necesita timp si o oarecare indemanare din partea ta (trebuie sa faci tu layout, mesaj, baza de date,evaluare rezultate,etc) si intelegere din partea superiorilor tai. Succes!

  5. alisssa2003
    January 9, 2009

    Da, interesanta faza asta cu e-mail marketingul; intr-adevar depinde de client, cu siguranta, trebuie facuta o baza de date bineinteles. Acum ce sa zic, daca ceea ce vinzi e chiar foarte interesant, nu cred ca s-ar supara nimeni, sau daca e facut in asa fel incat mailul sa fie o invitatie sau o informare de existenta acelui produs.

  6. Emil Gocsi | MarketingPeNet.com
    February 23, 2009

    Interesant articol. Si sunt de acord cu tine 100%. Ma mira insa faptul cum n-au inteles spam-erii, ca email-ul nesolicitat dauneaza nu numai brandului, ci si intregii afaceri pe termen lung. Eu personal cred in inscrierea optionala (opt-in) si in succesul acestora si din punctul de vedere al relevantei, deoarece cine se inscrie pe o lista, face intentionat, pentru ca este interesat in vreun fel.

Leave A Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Categories

  • Amintiri
  • Aparitii in presa
  • Editoriale
  • Responsabilitatea angajatilor
  • Training

Tags

BRD Groupe Societe Generale cadre didactice Coca Cola Coca Cola Copenhaga Cosmote Cosmote criza economica CSR csr business case Eco ecologie Editoriale Forbes Romania Editoriale The CSR Report European Commission fun fun. fotografie Germanos Germanos Hopengagen Leadership MaiMultVerde Management Olimpiadele Comunicarii OMV Petrom Online ONU Personal Petrom plantari PlantBottle poluare promovarea unei cauze reciclare Relatii Publice resurse societate civila spoof sustainability csr Sustenabilitate Tara lui Andrei The CSR Report Tuborg UN Global Compact Unilever

DragosTuta.ro by The CSR Agency.