Studiu de caz: Email marketing-ul poate scadea valoarea brand-ului2 min read
Reading Time: 2 minutesBill Nussey prezinta in cartea “The Quiet Revolution in Email Marketing” o formula, nu stiintifica, dar care va poate ajuta sa intelegeti mai usor care sunt situatiile in care email marketing-ul poate dauna brand-ului pe care il pastoriti:
EMAIL BRAND VALUE = existing brand (+ / -) relevancy + content value – frequency
Am subliniat variabilele care pot dauna brand-ului. Iata de ce:
Frequency: obiectivul este sa obtinem beneficiul maxim dintr-un numar minim de mesaje trimise facand fiecare mesaj relevant. In general utilizatorii prefera sa primeasca mai putine mesaje.
Relevancy: atunci cand o persoana primeste mesaje irelevante fata de nevoile lui, nu poate decat sa se simta deranjata. Mai ales mesaje comerciale. Faceti o paralela cu telemarketing-ul realizat de “vanzatorii” de asigurarilor de viata.
In acelasi timp mesajele relevante sunt cele care pot contribui cel mai mult la cresterea valorii brand-ului alaturi de valoarea continutului.
STUDIUL DE CAZ: SPAM-ul dauneaza brand-ului SONY
ATENTIE: a nu se intelege ca SONY face spam! Nu este o situatie identica cu cea de mai sus deoarece email-ul primit nu este generat chiar de pastorul brand-ului SONY. Nici nu cred ca cei de la SONY au cunostinta de acest mesaj.
Am primit acum o luna un email de la Cubed Games de 4 ori intr-un interval de 5 minute:
[Click pe imagine pentru a vedea tot mesajul]
Este vorba de un concurs al carui premiu este un produs SONY.
Problemele:
1. Chiar daca nu este trimis de SONY eu nu am retinut altceva din mesaj decat acest BRAND.
2. Mesajul a ajuns la mine fara a-mi da acceptul sau a-mi manifesta interesul de a-l primi.
3. Mesajul nu este relevant pentru mine. Mai mult, ma jigneste / desconsidera intr-o oarecare masura. Nu ma aflu in ipostaza in care sa ma joc cat mai mult – pentru a castiga un gadget de cativa lei.
4. Mesajul a ajuns la mine de 4 ori in 5 minute.
Am scris aceste mesaj nu pentru ca vreau sa contibui la raul facut de spamerii de la Cubed Games brand-ului Sony, ci dimpotriva pentru ca eu cred ca este de datoria mea sa semnalizez problemele la care sunt expusi. Atat ei, cat si alte brand-uri.