“search for …” – studiu de caz, campanii online1 min read

Jul 13, 2006 2 min

“search for …” – studiu de caz, campanii online1 min read

Reading Time: 2 minutes

Dragos Dehelean a intrebat pe grupul Marketing Lider ce campanii online ne-au impresionat.

La fel ca majoritatea colegilor de pe grup nu stiu nici o campanie memorabila facuta anul asta pe online. Hmmm … poate RoBlogFest 🙂

Cu toate acestea tin sa remarc 4 bannere pe care nu le-am uitat.

Studiu de caz: Photoland – campania “Search for….”

Campania ruleaza pe AdPlayers.ro, eu am vazut-o prima data in luna mai. Din pacate nu am vazut executiile pe alt site din .ro

HIPNOZA: Am vazut, am dat click si am cumparat

Campanie online - studiu de caz - search for... Campanie online - studiu de caz - search for...
Campanie online - studiu de caz - search for... Campanie online - studiu de caz - search for...

Memorabilitate si indemn la actiune.

Eu am “cumparat”:

Cand am vazut prima executie am facut exact ce imi spunea: am dat click si apoi search dupa cuvantul cheie indicat.

Dupa 3-4 minute (adica foarte mult timp) de browsing printre fotografii, am realizat ca Festivitatea de la Olimpiadele Comunicarii bate la usa si trebuie sa renunt.

Sunt recunoscator:

Chiar daca am petrecut mult timp pe site, nu am avut in niciun moment sentimentul ca am fost pacalit de banner. (Vezi mostenirile Vodafone de la Connex)

Mai mult: nu aveam nevoie in acel moment de fotografii.

Cu toate acestea: am recomandat Photoland multor prieteni – la fel cum fac si acum. Am fost impresionat de modul in care mi-au captat atentia.

9 Comments
  1. Andreea Mira
    Eu am vazut campania Photoland pe Iqads. Si da, campania lor se bazeaza pe creativitatea conceptelor fotografice, deoarece cautarea se face pe baza de cuvinte-cheie... este uimitor sa vezi ca pentru un concept ca "beauty" gasesti mii de imagini, foarte diferite si mai ales neasteptate. In asta consta avantajul utilizarii unei banci de imagini... iar din punct de vedere al creativitatii, imi pare rau, dar Getty mi se pare cel mai tare (e mai tare decat Corbis)...
  2. Dragos Tuta
    Creativitate, creativitate dar cu referire la ce? Vorbesti de creativitate in bannerele online sau in alta parte? Eu am apreciat mai mult strategia decat fotografia din spatele executiei. Nu contest ca Getty e "cel mai tare", dar nu am fost cucerit de vreo campanie a lor.
  3. Andreea Mira
    Asa e, Guliver nu are o strategie de marketing prea vizibila, deci nici Getty nu apare prea bine pozitional in Romania. Greseala lor. Cat despre creativitate, am specificat, creativitatea fotografiilor, nu a executiilor din campania online. Fotografii respectivi organizeaza shooting-uri complexe ca sa realizeze niste imagini de concept - si aici ma refer la imagini care trebuie sa semnifice mai mult decat nivelul pur vizual - sa sugereze sentimente, stari, relatii. Si ai fost cucerit de campanie pentru ca imaginile sunt surprinzatoare. Nu sunt fotografiile clasice pe care le gasesti pe orice site la preturi ridicol de mici. Getty si Corbis, in special, au inteles ca trebuie sa vina in intampinarea nevoilor clientilor: revistele nu se mai multumesc sa puna pentru un articol de dieta o imagine cu o femeie slaba sau uitandu-se in oglinda, sau mai stiu eu ce alte clisee, ci vor ceva neasteptat, ceva care sa atraga cititorul si sa ii "vanda" articolul respectiv - de exemplu o femeie in fata unei farfurii cu un singur bob de mazare - nici atunci decisa daca sa il manance sau nu (povestirea mea nu echivaleaza cu sugestia pe care ti-o produce vizualizarea imaginii). Si se vede succesul folosirii imaginilor creative - agentii de publicitate care cumpara imagini deja "gata" pentru a le exprima conceptele creative, iar revistele cele mai bine vandute sunt cele care folosesc imagini de calitate. Imagini care spun ceva. Ceva mai mult decat suntem noi obisnuiti.
  4. Cosmin
    Dragos, mie mi-a placut campania pe care am facut-o noi pe ORICUM.ro, premergatoare Stimultan #2 si intitulata "Da Comanda", in care userii erau invitati sa isi aleaga trupele preferate pentru a le vedea live la Stimultan #2. Nu vreau sa par modest, dar campania a decurs super OK, neasteptat de bine (a fost extrem de targetata, in special in comunitatile online de lifestyle si muzica de genul h2o, alternativ, feeder, hiphopkulture, dordeduca). A fost amuzanta, ne-am distrat cand am creat-o, ne-am entuziasmat cand am vazut ce bine merge si ne-a placut ca a fost, poate cel mai important lucru, eficienta, in sensul ca oamenii chiar au vazut la Stimultan #2 formatiile alese... de ei. Stiu ca pare self-promotion acest comment al meu, dar chiar mi-a placut campania noastra. Pentru nostalgici, http://www.oricum.ro/comanda-stimultan - o campanie exclusiv online. Cat despre alte campanii, am remarcat unele ad-uri creative pe gsp.ro, un site impanzit de campanii, PR, reclame, site pe care il accesez des. De asemenea, am fost socat de invazia rosie a Vodafone, chiar si pe trafic.ro (inteligent din partea lor). Si, intr-adevar, buzz-ul creat de RoBlogFest m-a impresionat, dar nu avea cum sa fie altfel pentru ca era vorba de bloggeri, adica oameni extrem de aware pe zona online si era generat de Dragos Novac, un nume influent in .ro blogs. Alte campanii chiar nu mi-au ramas in minte, oricat m-as chinui sa imi aduc aminte, deci inseamna ca nu au fost memorabile (sic!). Parca mai stiu ceva cu ClickNetExpress, dar vag... Cam atat :)
  5. Dragos Tuta
    Ai dreptate Cosmin. Campania de la Stimultan#2 a fost foarte buna, cel putin landing page-ul (deh asta am putut sa analizez acum). Oricum, tu ma intelegi de ce nu am retinut-o. Eram in focuri cu Olimpiadele Comunicarii.
  6. Cosmin
    Si nici nu erai neaparat in target :P Thank you!
  7. Andreea Mira
    Campania pentru Photoland a fost realizata de agentia Violet.
  8. Dragos Tuta
    Am aflat si eu de la Iulian Toma (AdPlayers) detalii despre campanie: 1. Fotografiile provin dintr-un calendar realizat acum un an sau doi de agentia Violet. 2. ulian a dat ideea strategica a folosirii fotografiilor in campania online 3. Nu stiu nici acum cine a facut executiile pentru online (probabil tot Violet)
  9. George
    Eu ma facut aceasta campanie :) Ma bucur ca a avut efect. Din pacate abia acum am vazut postul.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.