Select Page

Selenis - responsabilitate Sociala AntreprenorialaReciclarea hartiei la Selenis

Istoric:

De aproximativ 3 ani am instituit in cadrul echipei Ethos / Selenis prima politica interna de protectie a mediului. Aceasta politica reglementeaza folosirea hartiei in activitatea de zi cu zi si presupune folosirea ciornelor pentru orice material printat care nu pleaca in afara organizatiei. Implicit, nu ai voie sa arunci o hartie care se afla in stadiul de ciorna (doar o fata printata).

ana pobleanu - responsabila social - selenis ramona patrascanu - responsabila social- selenis

Acum 2 saptamani, colegele noastre Ana Pobleanu si Ramona Patrascanu au dezvoltat aceasta politica ducand-o la rangul de program: reciclarea hartiei.

Primul pas (cu aproximativ 2 saptamani in urma):

  • am fost informati ca nu se mai arunca nici cea mai mica bucatica de hartie la cosul de gunoi;
  • fetele au promis ca ne vor prezenta noua solutie de stocarea a deseurilor celulotice;
  • Ana si Ramona si-au asumat responsabilitatea transportului catre cel mai apropiat punct de colectare.

Pasul 2 (acum o saptamana) :

  • cum CSR-ul nu a fost principala responsabilitate, fetele nu m-au informat unde trebuie sa arunc hartiile;
  • am identificat singur o cutie de monitor prezenta in biroul lor si aproape plina cu hartii folosite (fata – verso);
  • am aruncat hartiile rezultate din activitatea acelei zile si am plecat mandru la biroul meu.

Pasul 3 (acum 4 zile):

  • am fost surprins sa descopar lipsa cutiei pentru colectarea hartiei;
  • fetele erau triste;
  • Doamna Elena, femeia de serviciu, a aruncat cutia “plina cu gunoaie” la tomberon.

De ce nu plangeau inca Ana si Ramona?

PS: atentie cea mai importanta dezvoltare a proiectului

Intr-un brainstorming de 2min si 27’’ Doamna Elena le-a dezvoltat proiectul printr-o masura simpla dar eficienta:

Femeia de serviciu va selecta hartia din toate cosurile de gunoi ale organizatiei si le va trece in noua cutie de colectare.

In acest fel Doamna Elena se va revansa pentru aruncarea hartiilor din prima parte a campaniei, iar rezultatele programului vor creste simtitor.

Proiectul este autentic si nu a fost copiat sau importat de la headquarter. 🙂

Mai mult, initiativa era necesara avand in vedere consumul de topuri de hartie pe “cap de angajat” (hmm.. se calculeaza cumva pe “cap de client”).

Cu chef de glume, dintr-o minivacanta,D.