Training

Responsabilitatea companiilor fata de mediul inconjurator2 min read

Jan 19, 2016 2 min

Responsabilitatea companiilor fata de mediul inconjurator2 min read

Reading Time: 2 minutes

Aproape zilnic citesc despre companii care afirma ca sunt responsabile fata de mediul inconjurator si fata de Mama Natura. In reviste, pe site-urile companiilor, pe Facebook si chiar la TV observam din ce in ce mai multe mesaje verzi.

“Respectam natura!”; “Protejam mediul!” si totul scris mare pe fundal de verde praz.

Ce se afla in spatele acestor afirmatii? De multe ori nimic. Uneori putem regasi o sponsorizare (infima) catre un ONG care a ecologizat o arie naturala, altul care a plantat copaci sau cine stie ce alta initiativa sociala.

Este sponsorizarea organizatiilor non profit de protectia mediului o problema?

DA. Atunci cand:

  • fabrica ta deverseaza substante toxice in raul din spatele curtii, iar tu sponsorizeaza un ONG sa curete pet-uri din Delta Dunarii;
  • operatiunile companiei conduc la defrisari, iar aceeasi companie se lauda ca evenimentul de team building al echipei de management a constat intr-o actiune de plantare a X copaci;
  • etc.

Prima responsabilitate a unei afaceri fata de mediul inconjurator este diminuarea efectelor negative produse de activitatea directa. Abia la finalul reducerii la maxim a acestora ea ar putea fi preocupata de spijinirea altor initiative (de multe ori laudabile).

Astazi am citit un studiu de caz despre modul in care Coca-Cola HBC Romania intelege responsabilitatea fata de mediul inconjurator.

Mediul ca strategie in afaceri

scris de Alexandru Ardelean pentru The CSR Report.

Iti recomand sa il citesti de fiecare data cand te intrebi: Ce poate face o companie pentru a proteja mediul inconjurator?

Citeste si vei intelege foarte usor de ce donatiile si sponsorizarile nu sunt masura responsabilitatii unui actor economic.

Daca nu stii ce ar putea sa faca compania ta dincolo de plantari sau ecologizari intra sa vezi ca si in Romania se poate face management responsabil.

Ma bucura mult ca acest material a fost generat de Raportul de CSR al Coca-Cola HBC pentru perioada 2012-2014. Am realizat acest raport impreuna cu echipa The CSR Agency.

Iata ca vestile bune pot aparea si fara a incarca cu verde fundalul materialului de comunicare.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.