+40 728 300 961
contact@thecsragency.ro
Dragoş Tuţă Dragoş Tuţă
  • Home
  • Despre mine
    • Despre mine
    • Testimoniale
    • Clienti
  • Evenimente
  • Blog
  • Contact
  • Home
  • Despre mine
    • Despre mine
    • Testimoniale
    • Clienti
  • Evenimente
  • Blog
  • Contact
  • Home
  • Training
  • La ce ajuta raportarea de Sustenabilitate

Blog Training

03 Feb

La ce ajuta raportarea de Sustenabilitate

  • By Dragos Tuta
  • In Training
  • 1 comment

Companiile din Romania au inceput sa se intereseze din ce in ce mai mult de raportarea non-financiara.

O sa auziti din ce in ce mai des de Raport de CSR, Raport de sustenabilitate, Raport de dezvoltare durabila,  Raport de fapte bune etc.

De ce vorbim de raportarea de sustenabilitate

Principalul motiv este mult asteptata implementare a Directivei 2014/95/EU a Parlamentului European si a Consiliului din 22 octombrie 2014 de modificare a Directivei 2013/34/UE in ceea ce priveste prezentarea de informatii nefinanciare si de informatii privind diversitatea de catre anumite intreprinderi si grupuri mari. Gasesti textul directivei, in limba romana, aici.

Nu este ideal ca motivul interesului este transpunerea unei directive in obligatie legala, dar mai bine asa decat deloc. Idealul ar fi fost sa vedem cat mai multe companii care sa raporteze din proprie initiativa, voluntar.

De ce sa raporteze companiile (voluntar)

O companie matura si bine intentionata isi doreste profit pe termen lung.

Prin umare, isi planifica opusul business-urilor oportuniste, al “teparilor” care vor sa faca bani multi – intr-un timp cat mai scurt – indiferent de ce se intampla in jur.

Cand vrei sa “dai un tun” financiar intr-un mediu economic concurential este nevoie sa apelezi la strategii mai putin “ortodoxe”.

Maximizarea profitului pe termen scurt creeaza riscuri

Riscuri Sustenabilitate

Daca poluezi si refuzi sa investesti in retehnologizarea in vederea reducerii nivelului de poluare risti sa te trezesti cu prosteste de la comunitatea care iti gazduieste activitatea sau sa ai licenta de operare suspendata de autoritatile de mediu.

Daca pui pe piata produse neconforme risti sa primesti amenzi usturatoare de la autoritati.

 

Daca exploatezi angajatii si nu respecti dreptul muncii te vei trezi cu o echipa ineficienta si cu refuzul potentialilor angajati valorosi de a lucra pentru tine.

Daca te implici in acte de coruptie s-ar putea sa te trezesti si fara companie, si departe de familie (dupa gratii) si cu banii pe care i-ai obtinut ilicit confiscati.

Un manager care vrea profit pe termen lung masoara impactul organizatiei

Cel putin patru mari domenii: Drepturile Omului | Dreptul muncii | Mediul inconjurator | Anti-coruptie.

Va recomand sa cititi cele 10 principii pe care UN Global Compact le cere companiilor sa le adopte, sa le sprijine si sa le promoveze pentru a contribui la Sustenabilitatea Globala prin activitatea proprie.

Orice manager care isi doreste sa conduca un business profitabil pe termen lung are nevoie de informatii despre indicatorii care pot conduce la riscurile exemplificate mai sus. Acestea sunt in general rezultate non-financiare inregistrate de catre companie. Este important pentru management si actionari sa poate vedea informatii clare, sigure, echilibrate si comparabile.

Un ciclu anual de raportare a datelor dupa un framework precum GRI G4 va aduce o serie de beneficii, atat interne, cat si externe.

Beneficii interne ale raportarii

  • O mai buna intelegere a riscurilor si oportunitatilor;
  • Evidentierea legaturii dintre performanta financiara si non-financiara;
  • Imbunatatirea strategiei de management pe termen lung, precum si a planului de afaceri;
  • Eficientizarea proceselor, reducerea costurilor si imbunatatirea productivitatii;
  • Benchmarking si evaluarea performantelor de durabilitate in ceea ce privește legile, normele, codurile, standardele de performanta etc;
  • Evitarea implicarii in esecuri de mediu, sociale si de guvernanta;
  • Compararea performantelor pe plan intern, precum si intre organizatii si sectoare

Beneficii externe ale raportarii

  • Reducerea sau inversarea impactului negativ asupra mediului, societatii si angajatilor;
  • Imbunatatirea reputatiei si a loialitatii fata de brand;
  • Implicarea influentatorilor externi (stakeholderi) pentru a intelege valoarea reala a organizatiei, precum si activele corporale si necorporale;
  • Prezentarea modului in care organizatia influenteaza , si este influentata de, asteptarile cu privire la dezvoltarea sustenabila la nivel global, national sau de industrie.
  • Share:
Dragos Tuta

    Comments

Leave A Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Categories

  • Amintiri
  • Aparitii in presa
  • Editoriale
  • Responsabilitatea angajatilor
  • Training

Tags

BRD Groupe Societe Generale cadre didactice Coca Cola Coca Cola Copenhaga Cosmote Cosmote criza economica CSR csr business case Eco ecologie Editoriale Forbes Romania Editoriale The CSR Report European Commission fun fun. fotografie Germanos Germanos Hopengagen Leadership MaiMultVerde Management Olimpiadele Comunicarii OMV Petrom Online ONU Personal Petrom plantari PlantBottle poluare promovarea unei cauze reciclare Relatii Publice resurse societate civila spoof sustainability csr Sustenabilitate Tara lui Andrei The CSR Report Tuborg UN Global Compact Unilever

DragosTuta.ro by The CSR Agency.