Training

Cum sa iti faci o prezentare pentru eveniment1 min read

Sep 28, 2006 2 min

Cum sa iti faci o prezentare pentru eveniment1 min read

Reading Time: 2 minutes

Marti, 26.09.2006 am sustinut o prezentare la conferinta de presa in care am lansat si site-ul CarpatcementCSR.ro

Cu aceasta ocazie mi-am amintit cateva “secrete” in realizarea unei prezentari de eveniment:

  • Nu te astepta ca publicul sa citeasca ce scrie pe slide-uri. Au venit sa te asculte nu sa citeasca pe un ecran de proiectie;
  • Nu scrie texte cu fonturi mici sau fraze lungi;
  • Nu citi ce ai scris deja pe slide-uri;
  • Foloseste notele din power point pentru a-ti scrie speech-ul pentru fiecare slide;
  • Inregistreza si asculta textul corespondent fiecarui slide pentru a vedea cat de lunga e prezentarea si pentru a-ti finaliza speech-ul;
  • Planifica cel putin 2 glume pentru a rupe ritmul;
  • Inainte de inceperea evenimentului fa cunostinta si discuta cu persoanele din sala. Imprieteneste-te cu cei care te vor asculta;
  • Fii sigur ca ai un pahar cu apa langa tine in timpul prezentarii;
  • Pastreaza tonul personal, informal si nu citi de pe foi;
  • Priveste publicul in ochi, intreaga sala si alege o persoana receptiva, vesela care sa iti dea incredere in momentele cheie.
  • Renunta la stilul formal. Fa pauze in care sa pui intrebari si sa implici publicul

Vezi prezentarea mea pentru conferinta de la Carpatcement.

Este optimizata pentru online si 99% din continut e audio. Inainte sa incepi vizionarea da drumul la boxe sau la casti.

Daca se intampla sa se suprapuna sunetul de pe slide-uri, da refresh sau click pe primul slide din partea dreapta.

Carpatcement responsabilitate sociala corporativa

CarpatcementCSR.ro.ppt

UPDATE: ceva feed-back la prezentare?

5 Comments
  1. Andreea Mira
    Am ascultat prezentarea, insa nu prea mi-am dat seama de feedback-ul auditoriului (nu am auzit nimic de la public).
  2. Dragos Tuta
    Foarte buna observatia. Am precizat si in articolul de mai sus ca prezentarea este optimizata pentru web. Mai exact: am inregistrat sunetul dupa conferinta (undeva spre ora 3 dimineata). Nu am fost atat de formal la conferinta si nu am incercat sa joc rolul lui Pitis de la Telenciclopedia. Pur si simplu, la ora si gradul de oboseala din momentul inregistrarii audio, singura varianta ok era cea formala, orice gluma ma facea sa par ridicol. Este prima data cand folosesc acest soft si de aceea nu am stiut ca ar fi bine sa am inregistrarea live de la conferinta. Mi-am dat seama ca daca pun prezentare pe blog doar cu notele din PPT nu o sa citeasca nimeni. De acum incolo promit sa inregistrez la fata locului fiecare prezentare si sa folosesc sunetul pentru materialul de pe online.
  3. Marius Balaci Blog - Comunicare si relatii publice » Blog Archive » “Vorbitul in public” - o frica mai “tare” ca moartea
    [...] Pe langa sfaturile din videoclip le mai recomand celor dintre voi care aveti in job description sustinerea de prezentari publice si un post pe aceeasi tema al colegului Dragos Tuta. (Nici un vot)  Loading ... [...]
  4. Andreea Mitan
    Am observat la mine si acum il simt si in inregistrarea ta, un efect de "fals" care apare atunci cand inregistrezi un discurs fara sa ai un public in fata. Oboseala in voce face ca discursul sa nu mai fie atat de usor de urmarit, chiar daca incerci sa nuantezi. Pe langa acestea, faptul ca nu te putem si vedea in timp ce prezinti scade din valoarea materialului. De aceea pentru urmatoarele inregistrari ar fi mai utila o filmare a prezentarii.
  5. Ioana
    Mi-a placut prezentarea ta, a fost foarte bine structurat discursul. In afara de powerpoint, ce alt program pt prezentari merita incercat? Mi-as lua unul cu licenta, numai sa stiu ca exista o diferenta mare intre cele doua. N-am gasit pe net niciun articol care sa ma lamureasca, sa faca o comparatie intre vreo 4 programe, sa vad ce plusuri si minusuri are fiecare.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.