Agency.com si Subway – campanie de marketing viral
Cea mai buna campanie virala vazuta de mine anul acesta.
Agency.com – o agentie de marketing interactiv a prezentat in pitch pentru clientul Subway (fast food) un clip de 9 minute postat pe YouTube.
Clientul a cerut un film de 5 minute prin care sa cunoasca echipa agentiei.
A primit o campanie virala printr-un un film de 9 minute in care Agency.com prezinta modul in care intelege sa lucreze pentru Subway.
Postat pe data de 31 iulie, fara acordul clientului 🙂 , filmul a fost vazut pana in acest moment de peste 54.200 de ori. Numai pe pagina de la YouTube au fost postate 347 de comentarii sa nu mai spun de buzz-ul creat: Google: Subway + agency.com
Impresionant: Coudal Partners, o agentie concurenta a realizat un alt film ca reactie la campania virala a Agency.com (foarte slaba miscarea – cred eu)
Filmul se afla pe site-ul agentiei, nu a fost postat pe YouTube. Pentru vizualizare aveti nevoie de Quick Time.
Multi dintre cei care au comentat filmul postat de Agency.com reclamau faptul ca aceasta campanie nu are nici o legatura cu marketing-ul viral. Bravo lor – au asigurat vizibilitate si buzz prin nenumaratele articole de pe bloguri care ataca initiativa Agency.com.
Comments
Buzz-ul e OK pentru o agentie cu profil profil intercativ. Arata ce stie sa faca dintr-o banala cerere de prezentare. Unii oameni de meserie cred insa ca este o abordare ieftina si ca meseria n-are legatura cu actoria asta publica. Poate mult mai interesanta este controversa legata de cat de profesional sau etic este comportamentul “public” al agentiei.
In orice caz, Agency.com si-a facut o supercampanie virala cu cele vreo 65.000 de vizionari (cate erau ieri, parca) si chiar si un material pe Advertising Age online care cu siguranta a fost supercitit in industrie, in SUA si worldwide.
(AdAge are cateva sute de mii de cititori online, care au avut link pe youtube direct si care ar putea explica si o parte din succesul vizionarii clipului ).
http://adage.com/outofsite/post?article_id=110870